sâmbătă, 14 ianuarie 2012

CU COADA-NTRE PICIOARE

Crescut într-un oraş de provincie, pe o stradă lăturalnică unde -până prin '65- abia dacă treceau câteva maşini pe oră, am fost obişnuit de mic cu javrele.
Locuitorii străzii aveau "case la curte", dar puţini îşi puteau permite să ţină un câine de rasă. Majoritatea avea însă câte o corcitură pe post de "paznic al casei", şi -cei mai mulţi dintre aceşti "paznici"- îşi luau "slujba" în serios doar dacă pătrundeai pe domeniul stăpânilor lor. În rest, cu cei mai mulţi dintre copii erau "prieteni". Deveneau ceva mai "gălăgioşi" doar în perioadele de înmulţire.
Dacă la început (pe vremea grădiniţei) prinsesem teamă de ei, mai târziu (când mergeam singur la şcoală) am învăţat cum să-i tratez: fie ignorându-i, fie făcându-i să se teamă ei de mine.
Ba am mai observat că atunci când strigam la ei băgau coada între picioare şi se retrăgeau în curte. Dacă nu reuşeam să-i îndepărtez doar răstindu-mă la ei, mă făceam că mă aplec să ridic o piatră şi că arunc după ei. Să-i fi văzut atunci cum o tuleau cu coada-ntre picioare până în cel mai ascuns ungher al curţii, sau al beciurilor  casei !...
Mi-am reamintit aceste lucruri în urmă cu aproape 24 de ore, la încheierea "Declaraţiei de presă" a preşedintelui (încă!) Băsescu. Când, brusc gârbovit, "a tulit-o" de la pupitrul cu însemnele administraţiei prezidenţiale pe coridorul din stânga scărilor de marmură ale Palatului Cotroceni.
Declaraţia de presă se încheia "apoteotic" astfel:
" …Cam aceasta este decizia pe care am luat-o, să cer primului-ministru retragerea proiectului de pe site-ul Ministerului Sănătăţii şi cu asta încheierea dezbaterii. Înţeleg că foarte mulţi sunt mulţumiţi cu actualul sistem de sănătate. Vă mulţumesc mult! Vă doresc o seară plăcută!”  
Cum vine asta "Cam aceasta este decizia pe care am luat-o…" !?
Nu m-ar mira ca şi această "decizie" să dureze cât cea cu "demisia în următoarele 5 minute"…
Urarea din final era să se împlinească!
Dacă ar mai fi fost 100 de mii de bucureşteni, cu siguranţă că - pentru cel puţin 15 milioane de români - ar fi fost  cea mai plăcută seară din ultimii şapte ani !!

14 ianuarie 2012                                                E.T. ARDELEANU

P.S. Din experienţa mea cu javrele (fie ele şi ordinare) trebuie să vă atenţionez că, atunci când se adună în haită, trebuie tratate cu maximă precauţie şi fermitate. Dacă "Marele Licurici" nu are vreme de noi, poate va apărea de undeva un "Mare Hingher"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu