duminică, 25 decembrie 2011

RĂZBUNAREA CEAUŞEŞTILOR

Iată că au trecut 22 de ani de la Crăciunul Însângerat al românilor...
Şi de la crima din prima zi de Crăciun, în urma unei mascarade de proces. Crimă care a făcut înconjurul lumii până să fie transmisă şi de TVR Liberă. Şi care avea să arate lumii cât de "creştin" este dreptcredinciosul popor român. Sau şi astea făceau parte din "înţelegerea" de la Malta !?...
Au rămas întrebările fără răspuns. Şi blestemele celor ciuruiţi. Blesteme care, parcă pe măsură ce trec anii, în loc să se stingă devin mai cuprinzătoare şi mai hidoase.
Şi ne ating pe toţi, nu numai pe făptuitorii crimei.
...Cu 30 de ani în urmă, în plină "teroare comunistă" (cum ar zice Tismăneanu), un coleg de serviciu mi-a zis într-o zi: "M-ai crede dacă ţi-aş spune că în fiecare din noi zace un mic Ceauşescu ? Numai că nu are condiţii să se manifeste..." Am zâmbit strâmb, neştiind dacă e o constatare personală sau o "nadă securistă".
Dar după vreo 15 ani începeam să-i dau dreptate.
Am ajuns să mă gândesc la blesteme şi pe fondul "circului" cu vrăjitoare mediatizat excesiv, dar mai ales în urma "reprezentaţiei" parlamentare din 22 decembrie curent. Când, înainte de a intra în plenul Parlamentului, premierul (era să zic primarul) Boc spunea ziariştilor: "Cu această cravată (violet) nu am fost învins niciodată." Şi a avut dreptate! Aşa că mi-am adus aminte de "blestemul flăcării violet", "psychoguard-ul" Manolea şi alte prostii de aceeaşi factură....
Probabil că, de la un anumit nivel în sus, "beţia de putere" generează şi asemenea... dependenţe.
Se ştie că "Nea Nicu" şi "Coana Leana" îşi aveau şi ei bioterapeuţii lor, vrăjitoarele lor şi tot cortegiul de asemenea practici. Atunci, de ce "practicile" lor să fi fost mai puţin eficiente decât cele din ziua de azi !? Pentru simplul fapt că erau "comuniste" !? Ia să vedem...
Sunt -în acest domeniu al blestemelor- prea puţine argumente şi dovezi raţionale. Mai mult păreri, speculaţii, "simt că...", "se zice că...". Deci rămâne la alegerea fiecăruia să-mi accepte sau nu aceste rânduri-gânduri.
***
De mai multe ori, pe timpul AŞAZISULUI PROCES, s-a rostit cuvântul trădare. N-a fost luat în seamă. Şi de atunci tot trădăm: idealuri, principii, alianţe, partide, neamul, ţara. Până şi pe Dumnezeu l-am trădat ! Şi ne mai mirăm că am ajuns în situaţia în care suntem astăzi...
S-a pomenit de rolul pe care l-ar fi jucat "agenturili". Toţi s-au făcut că "nici usturoi n-au mâncat, nici gura nu le miroase". Astăzi "jucăm", noi toţi, după cum ne "cântă" agenturile. Chiar dacă ele se numesc UE, FMI, BCE, CIA, NATO, Zona EURO sau mai ştiu eu cum (organisme internaţionale ! deh, din care musai să facem şi noi parte).
Ambiţia unui "dictator" de a fi singura ţară care-şi achită datoriile s-a transformat în ambiţia guvernanţilor democratici de astăzi de a îngloda ţara în... datorii pe cât mai multe generaţii !
Ambiţia aceluiaşi dictator de a construi cât mai multe (chiar dacă, uneori, fără rost), s-a transformat -după înlăturarea lui- în dorinţa nestăvilită de a demola cât mai multe (chiar dacă, cel mai des, fără sens).
Bineînţeles că toate acestea trebuiau cunoscute de poporul nerecunoscător. Aşa că TVR (unica atunci!) prezenta necontenit "realizările" şi "adevărul" acelor vremuri.
Şi pe "iubitul şi neînfricatul cârmaci". Numai pe el. Şi pe "mult stimata tovarăşă". Vedete.
Şi nu exista libertatea cuvântului, şi nici a presei. Fapte pentru care au fost condamnaţi şi executaţi.
DUPĂ , ne-am ales cu libertatea cuvântului şi a presei. Şi cu TVR LIBERĂ (sau nu mai este ?), din banii cetăţeanului (şi el... foarte liber!). Şi cu nenumărate televiziuni (care mai de care mai... libere) şi ziare private. Multe dintre ele "abonate" la bani publici. Creatoare de VEDETE... "adevărate" !
De la "prestatoare pe centură" sau "animatoare(animatori) de local" la "activiste(activişti) de partid"( la tineret şi cu fizic plăcut) au devenit -de multe ori peste noapte- vedete în showbiz, realizatoare(realizatori) de televiziune sau politicieni.
Şi se vor, asemeni "Coanei Leana", formatoare(formatori) de conştiinţe şi directoare (directori) de opinie.
Ce Sanda Ţăranu sau Delia Budeanu (ca să dau două nume mai cunoscute)... "Expirate"(aparţineau "odiosului regim")! [ Este adevărat - sunt şi câteva excepţii notabile. Atât ele, cât şi ei. Cu atât mai trist.]
Însă pe majoritatea actualelor "vedete", le-a lovit un ghinion cumplit: să fii urâtă - mai treacă-meargă; dar şi proastă, şi rea - e prea de tot!
Poate de-aceea zice românul "S-a suit scroafa-n copac..." .
Cât despre nivelul cultural, ce să mai vorbim !?...
Dacă "Tovarăşa" a putut ajunge ADI (academician doctor inginer), azi e de neimaginat să nu fii măcar Dr., dacă nu Prof. univ.dr. ; că de asta suntem pe locul unu în lume la "doctori" pe "cap de locuitor"(dar nu în medicină). De fapt, ce mi-e "codoi", ce mi-e "branconier" ...
Şi, ca o încununare ("bomboana de pe colivă" - că tot vorbim de blesteme) - minunata noastră clasă politică, în frunte cu "neînfricatul cârmaci" de azi !...
VEDETA MAXIMA !
Pe vremea Ceauşeştilor, măcar marile sărbători creştine rămăseseră ale noastre.
Astăzi ni le-au confiscat şi pe acestea, simţindu-se obligaţi să ni le "spurce" cu mesaje - care mai de care mai mincinoase !
***

Pe cârmaciul de acum 22 de ani l-am împuşcat.
Pentru distrugerea economiei naţionale. Pentru genocid. Pentru frig şi foame. Pentru încălcarea Constituţiei şi modul dictatorial în care a condus ţara. Pentru orice au mai vrut să-i pună în cârcă. Şi lui, şi nevestei.
Noroc cu cel de azi ! Măcar nevasta lui nu e implicată...

Mi-am amintit că am citit undeva (sau cred numai eu):
SOMNUL NAŢIUNII NAŞTE MONŞTRI !

AUD ?!

25 decembrie 2011 E.T. ARDELEANU

P.S. Singurul răspuns l-am primit de la inegalabilul artist şi conştiinţă care este TUDOR GHEORGHE ! Mai puteţi "îngădui" zece minute ?...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu