Că trăim într-o nesfârşită minciună am înţeles când am păşit în al
treilea mileniu. Abia ce scăpasem de …"sfârşitul lumii" !
Primele îndoieli începusem să le am de prin 1974 când citisem cartea
scrisă de
M.Mesarovic şi E.Pestel
(tradusă la noi "Omenirea la răscruce") ca al doilea Raport către
Clubul de la Roma. Apoi, decembrie '89 cu a sa primă "revoluţie
transmisă în direct" când am fost martor la "indicaţia
regizorală: - Mircea, fă-te că lucrezi!" mi-a confirmat bănuiala că "E ceva putred
în… România !".
Anii care au trecut de atunci n-au făcut altceva decât să adâncească
putregaiul şi să-l transforme într-un "furuncul dureros şi plin de puroi
care stă să se spargă".
Oare de ce noi, românii, "ne îmbolnăvim" periodic ?...
Să fie de vină "infecţia" din august '44,
"infecţie" confirmată de Stalin şi Churchill în octombrie '44
la Moscova, sau e vorba de o "nouă infecţie" confirmată de
Bush ăl' bătrân şi Gorbaciov în decembrie '89 la Malta !?
Sau, mai degrabă, "corpul naţional" al românilor e atât de
slăbit încât nu mai este nimic de făcut, decât o "intervenţie pe
viu", fără "anestezic", care să salveze ceea ce
se mai poate …
Recentul referendum nu a făcut altceva decât să ne dezvăluie încă o
dată dimensiunile minciunii şi debandadei din România. Până
să ajungem să căutăm vinovaţii şi să-i tragem la răspundere (oricum, tot la
"bătrânul" acar Păun se va ajunge), să vedem situaţia
în care ne aflăm.
Neavând acces la alte surse de informaţii decât cele la îndemâna oricărui
român care are un calculator legat la Internet, am încercat să pun cap la cap
datele şi să folosesc logica bunului simţ.
***
Şi iată ce am înţeles:
1- Baza legală pentru referendum:
- Constituţia României, L.3/2000, L.35/2008 şi H.G. Nr.682 din 7 iulie
2012.
2- Organisme şi autorităţi ale statului
implicate:
- Guvernul
României;
- Curtea
Constituţională a României;
- Ministerul
Administraţiei şi Internelor;
- Autoritatea
Electorală Permanentă (A.E.P.);
- Serviciul de Telecomunicaţii
Speciale (S.T.S.);
- Biroul
Electoral Central (B.E.C.);
- Primarii şi
serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor.
3- Obligaţii legale ale celor implicaţi:
- " Guvernul stabileşte prin hotărâre
programul
calendaristic pentru realizarea acţiunilor necesare pentru referendum, bugetul şi
cheltuielile necesare în vederea organizării şi desfăşurării scrutinului, modelul
copiei listei electorale permanente, modelul copiei de pe lista
electorală suplimentară (…),măsurile care trebuie luate de autorităţile
publice centrale şi locale pentru buna organizare şi desfăşurare a scrutinului. (Legea 3/2000, art.15,
alin.3)";
- " Curtea Constituţională:
- veghează la
respectarea procedurii pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului şi
confirmă rezultatele acestuia. (Constituţia României, art.146, lit.i)
- prezintă
Parlamentului un raport cu privire la respectarea procedurii pentru
organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional şi confirmă rezultatele
acestuia. (Legea 3/2000, art. 45, alin.1)";
-
" Autoritatea Electorală
Permanentă:
- întocmeşte, păstrează şi actualizează în permanenţă, până
la data de 31 martie a fiecărui an, Registrul electoral. La nivelul fiecărui
judeţ şi sector (…) Registrul electoral (…) este păstrat şi actualizat de către
biroul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente. (Legea 35/2008, Cap.4, art. 22, alin.3);
- asigură aplicarea unitară, în intervalul dintre două
perioade electorale, a dispoziţiilor legale privind organizarea şi
desfăşurarea alegerilor sau a altor consultări cu caracter naţional sau local.(Legea 35/2008, Cap.14, art.63,alin.1)"
- " Centrul
Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor precum şi Direcţia
generală de paşapoarte din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative:
- pun la dispoziţia Autorităţii Electorale Permanente
datele şi informaţiile necesare întocmirii şi actualizării Registrului
electoral. (Legea 3/2000, Cap.4, art.22, alin4);
- selectează şi prelucrează datele privind cetăţenii cu
drept de vot cuprinse în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor,
tipăreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente, în
două exemplare (…) în termen de 45 de zile de la data stabilirii zilei
alegerilor. (Legea 3/2000, Cap.15, art.73,
alin.2);
- pune la dispoziţia
primarilor, în 3 exemplare, copii de pe listele electorale permanente, care
cuprind alegătorii din fiecare secţie de votare.
(Legea 3/2000, Cap.15, art.73, alin.4)"
- " Biroul Electoral Central: veghează
la reactualizarea listelor electorale permanente, la întocmirea copiilor de pe
acestea şi la transmiterea lor la birourile electorale ale secţiilor de votare,
supraveghează corecta desfăşurare a referendumului, centralizează
la nivel naţional rezultatele acestuia, pe care le înaintează Curţii
Constituţionale. (Legea 3/2000, art.25, alin.1);
- va înainta copiile listelor electorale permanente, respectiv tabelele
electorale utilizate în cadrul secţiilor de votare Autorităţii Electorale
Permanente (Legea 3/2000, art.43^1, alin.5);
- rezultatele centralizate la nivel naţional de
către B.E.C. (…)se înaintează, cu pază militară, la Curtea Constituţională, în
termen de 24 de ore de la încheierea centralizării. (Legea 3/2000, art.44) "
- " Primarii:
- Listele electorale permanente (…) se întocmesc de către primarul comunei,
oraşului sau municipiului ori al sectorului municipiului Bucureşti, după
caz, pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în Registrul electoral şi
comunicate primarului de către biroul teritorial al Autorităţii Electorale
Permanente (Legea 35/2008, Cap.4, art.26, alin.1);
-
Reactualizarea listelor electorale permanente se face de primari, potrivit
prevederilor Legii nr.35/2008 republicată, cu modificările ulterioare, în termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii
zilei referendumului. (Legea
nr. 3/2000, art.17, alin.2);
- Actualizarea listelor electorale permanente se
realizează de către primarul unităţii administrativ-teritoriale împreună cu
serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor. (Legea 35/2008, Cap.15, art.73, alin.2)"
Să recapitulăm aşadar:
Guvernul stabileşte
prin hotărâre…
Curtea Constituţională
veghează şi prezintă rapoarte…
Autoritatea Electorală
Permanentă întocmeşte, păstrează şi actualizează până
la 31 martie a fiecărui an Registrul electoral şi asigură, în intervalul
dintre două perioade electorale, aplicarea unitară a dispoziţiilor legale
în domeniu…
Centrul Naţional
de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor
(din MAI) pune la dispoziţie datele şi informaţiile necesare, selectează şi
prelucrează datele privind cetăţenii cu drept de vot, tipăreşte şi pune la
dispoziţia primarilor listele electorale permanente…
Biroul Electoral
Central veghează(…), supraveghează(…), centralizează(…) la nivel
naţional, şi înaintează rezultatele şi listele…
Primarul (împreună cu
serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor) întocmeşte,
actualizează şi reactualizează listele electorale permanente, în termen
de cel mult 5 zile de la data stabilirii zilei referendumului.
Şi punctum.
Din aprilie 2000 încoace, prim-miniştri şi miniştri, parlamentari,
judecători ai Curţii Constituţionale, înalţi funcţionari şi funcţionari publici
din ministere şi administraţia publică centrală şi locală, primarii - de
ordinul miilor - plătiţi din bani publici (deci şi din banii mei) nu
şi-au îndeplinit atribuţiile în domeniu aşa cum au jurat.
În afara celor enumeraţi mai sus, cei mai vinovaţi sunt paznicii de la
instituţii şi primării (până la cel din ultimul cătun) care nu au stins lumina
şi nu au închis uşa conform prevederilor locale în vigoare !...
***
Despre Beţivanul Naţional cu spatele la Constituţie mi-e scârbă să mă
mai pronunţ. Am făcut-o în "Mahmureala de după… Plenară!"
postată pe acest blog în septembrie 2011, şi în "Ca o zoaie pe un geam…"
din ianuarie 2012.
Şi chiar dacă el mă insultă zilnic
- aşa cum o face cu încă 7.403.835 de români - păstrez "ultimul vot" ("Un vot este mai puternic
decât un glonte” - A.Lincoln) pentru scrutinul viitor.
***
Despre A.E.P. puteţi afla tot ce doriţi (sau numai ce doresc "ei")
accesând link-ul http://www.roaep.ro/ro/index.php . Ceea ce nu veţi găsi, am să vă spun eu.
S-a înfiinţat efectiv în luna august 2004. La această dată este condusă
de:
- preşedinte (din mai 2012): Ana Maria PĂTRU - (vicepreşedinte
din 2007);
- vicepreşedinte: Marian MUHULEŢ (din 2007);
- secretar general: KOVACS Tiberiu Csaba (din nov. 2004 - cel mai vechi în A.E.P.).
După cum se poate lesne costata, nu este nici unul novice.
Legea 35/2008 este în
vigoare din 12 aprilie 2008. Chiar dacă, aşa cum se arată în prezentarea
de pe site, "este o structură administrativă (…) doar cu atribuţii
tehnice şi de educaţie electorală, vizând afirmarea unei culturi politice a
participării, precum şi o angajare lucidă, în cunoştinţă de cauză a
cetăţenilor." îmi permit să întreb: cum au asigurat "aplicarea
unitară, în intervalul dintre două perioade electorale, a dispoziţiilor
legale privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor sau a altor consultări cu
caracter naţional" ??
Dacă vor răspunde că "prevederile referitoare la Registrul
electoral naţional se aplică începând cu alegerile parlamentare din 2012",
îi voi întreba cum au pregătit "baza de date centralizată" pentru
alegerile din acest acest an ?
Dar "Codruţa cea de sus, oare ce-o avea de spus !?" …
***
Abia după ce am înşirat cele de mai sus, mi-am dat seama că nu prea
rezultă unde sunt minciunile.
Păi să vedem.
Numărul parlamentarilor şi al consilierilor locali este stabilit în
funcţie de numărul locuitorilor din ţara sau unitatea administrativ-teritorială
respectivă.
Alocarea de fonduri pentru o unitate
administrativ-teritorială şi încadrarea ei într-o categorie sau alta -
care determină şi salarizarea funcţionarilor publici - sunt determinate de
numărul locuitorilor.
Datele statistice privind şomajul, analfabetismul, ajutoarele
sociale,etc. sunt raportate la numărul populaţiei.
Şi cel mai important număr - cel al votanţilor!
Morţii şi cei plecaţi votează întotdeauna "cu cine trebuie"…
Listele - întocmite "cum trebuie" - vor demonstra oricui
"adevărul". Doar suntem în ţara lui "Actele vorbeşte !".
Aşadar: "Mircea, fă-te că lucrezi !"
08 august 2012 E.T.
ARDELEANU
P.S. Deşi am învăţat
(în urmă cu aproape 4 decenii) că "În politică şi jurnalistică nu are ce
căuta bunul simţ !", m-am convins despre jurnalistică abia în noul
mileniu. Despre politică eram convins înainte de '89…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu